16 mars 2009

Kung eller doktor - det är frågan

Kungen och jag
Jag fick en dag kommentaren att " det är lättare att få en träff med kungen än en doktor!".


Så sant, så sant.







Ett brev
Idag får jag ett brev som ger mig en storm av reaktioner. Ilska, sorg, rädsla, frustration. Min doktor jag inte längre kan kalla "min" kan inte träffa mig den 19 mars. Hon är sjuk, något hon absolut inte kan belastas för. Men inte nu, inte detta möte. Som jag har räknat timmarna inför. Jag får en ny tid med en ny doktor den 24 mars. Nästan en hel vecka till. Åtminstone fem dagar x 24 timmar x 60 minuter. Nej, detta godkänner jag inte . Så jag ringer sjukhuset och ber och kräver och ... nej, jag hotar inte ... snälla, snälla, (snart låter jag som Caroline af Ugglas) kan jag inte få en tid tidigare? Jag får så en telefontid den 18 mars. Det är helt okej med telefonsamtal vid trevliga samtal och positiva besked ... men ...

Givetvis kommer frågan upp. Är det Mr H som vägrar ligga still i graven? Eller börjar borsta av sig askan och försöker samla ihop sina utspridda benbitar? För det kan ju inte vara möjligt att ha cancer i sju månader utan att få träffa sin doktor mer än en gång? När huvudet är fullt av frågor. Och jag sedan länge väntar på ett enda svar.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Det är ju fullständigt horribelt att du bara fått träffa en och samma d v s "din" doktor en enda gång under denna tid. Jag fattar inte hur det kan få gå till så! Jag har inte ord för det! Vore intressant att veta varför!!!!!! Och är det så att detta är rutin d v s att syrrorna sköter alltihop, så borde man få infon om detta så att man inte går där och väntar med all ångest det innebär. Fy rackarns. Tillåter du mig att lyssna av min onkologsyrrekompis om detta?

17.3.09  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida