08 mars 2009

D-Dagen närmar sig . . .

I morgon
kommer sanningens minut. I tunneln, där alla spår efter Mr H kommer att spåras. Om det finns några. Och givetvis är det så. Att det inte finns några. Men sedan följer alla långa dagar, timmar och minuter i väntan på samtalet med doktorn. Då jag får slutbeskedet. Tio hela dagar. Tio x 24 timmar x 60 minuter. Skulle behöva Borgs räknenissar får att få slutsumman. Men de har väl fullt upp med att räkna ut nya bonusar.

Halt och hårlös
kravlar hon sig ur sängen på morgonen, prövar försiktigt om höger fot går att stå på, tar av sig den färggranna natt-scarfen och tar på sig sin gamla vanliga frisyr och haltar sedan till badrummet. Där följer en ny procedur. Av med frisyren och sedan trycks hjässan nästan in i spegeln för noggrann spaning. Har det kommit några nya hårstrån under natten? Kanske ett till höger där och några små fjun i mitten och på bakhuvudet är det faktiskt några långa, tunna strån. Hon kisar med ögonen och försöker föreställa sig hela hjässan täckt av hår, öppnar så ögonen på full gavel och konstaterar med sorg att det ser så bedrövligt naket ut. Frisyren placeras på nytt på huvudet.

- Ska inte tänka på håret mer idag. Imorgon är det en annan dag.

10 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag hejar på dig!!

Du har spurtat ner den där drummeln en gång för alla!!

Maria, Visby

8.3.09  
Anonymous Anonym sa...

Tack, Maria!

9.3.09  
Anonymous Anonym sa...

Idag är det tydligen D-dagen. Hoppas allt är bra nu. Vi får väl börja heja på dina hårstrån också nu, verkar ju som det hjälper.
Kram!
IngerF

9.3.09  
Anonymous Anonym sa...

Ja, jag behöver alla hejarop. Faktum var att jag idag såg ett hårstrå där mina ögonbryn brukar vara. Det såg lite malplacerat ut så jag tog mascara och gjorde ett snyggt streck i stället. Måste ju vara snygg i tunneln.

9.3.09  
Blogger Yvonne sa...

Hoppas att du inte mötte ett tåg i tunneln bara...ljuset har du säkert skådat! Heja heja heja :)

9.3.09  
Blogger Äla sa...

Heja....heja. Karin.
Har du klarat hela denna långa behandling med ett så gott humör så är jag helt säker på att du klarar 14 400 minuter till.

På tal om ögonbryn så tyckte jag att min Markus såg så konstig ut här om dagen. När jag till slut upptäckte vad det var så kunde jag bara skaka på huvudet och le. Han hade rakat av sig båda ögonbrynen för att se hur det blev. Vad säger man??

10.3.09  
Anonymous Anonym sa...

Ha, klarat med gott humör? Här har nog Bengt ett och annat att tillägga. Stackars Markus. Säg till honom att prova med mascara - om han inte tycker att han är jättesnygg som det är.

11.3.09  
Anonymous Anonym sa...

Det är onsdag idag...beskedet från tunneln Karin? Tar kanske läkarna lång tid på sig för att granska bilderna?

Jag har glädjen att meddela att jag inte har någon tandlossning alls och inte heller karies - på tio år! Sa min tandläkare igår.

Det beror nog på att jag kysser så få karies-prinsar nuförtiden?

11.3.09  
Anonymous Anonym sa...

Kariesprinsar eller Hodgkinsprinsar - ohyra som ohyra.

Men kära Anonym - grattis till att slippa lossnade tänder. Nej,jag har inte fått reda på något efter tunnelbesöket. Jag vet inte heller om jag mötte några tåg eller ohyfsade prinsar i tunneln. Eftersom jag blundade hela tiden. För att slippa ljuset, även om jag gärna vill ut i ljuset. Om du förstår mig rätt. Jag får inte besked förrän doktorn har tid att träffa mig den 19 mars om ca 14000 minuter som mattekunniga Äla räknat ut. Om doktorn är tillgänglig? Äla, du skulle kunna få plats i regeringen - bland de övriga duktiga mattekunniga prinsarna.
Kramar till er alla . . .

11.3.09  
Blogger vallarvalp sa...

http://vallarvalpar.blogspot.com/ är min nya bloggadress. Fast gamla adressen på blogdog finns kvar också. Välkommen!Kanske en hundpromenad fredag förmiddag? Det lär bli fint då sägs det.//IngerM

11.3.09  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida