13 mars 2009

Humörväxlingar

Panikångest!
I går kväll kunde jag inte somna. Plötsligt började hjärtat jobba på högvarv. Så också dumma tankar. Om håret som aldrig vill växa, doktorn som aldrig ville träffa mig och om svar som jag inte vill ha. Det blev att ta en sömntablett à la naturläkemedel och till sist somnade jag. Men Bengt fick några knuffar först.
- Lägg dig på sidan!
- Va?
- Lägg dig på sidan!
- Men jag snarkade inte.
- Det gjorde du visst det. Jag hörde hur du liksom blåste ut luft.

Stackarn måste ju andas. Att han står ut med mig! Men han vände sig snällt på sidan. Och jag åt andra hållet. Rygg mot rygg.

En ny dag och en ny tjej!
Jag har skrivit det gång på gång. Vad en ridtur kan göra för humöret. Även om Ayla är lite sprättig eftersom hon inte varit ute så mycket. Även om jag är rädd för halkan. Men våra galopper är sköna på den lilla grusvägen. Vi följer en stig i skogen. Ganska mycket snö, men Ayla trippar så fint i djupa snön och lyfter elegant sina hovar. Som den speciella dam hon är.

Kan man fatta att detta är den 13 mars?

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Kan han inte hålla andan hela natten för att inte störa dig? Vad är det för en karl ;) Känner igen det där, jag brukar "råka" vända mig väldigt fort så hela sängen gungar, då brukar det bli tyst...

13.3.09  
Anonymous Anonym sa...

Att få komma ut i den vackra snösmyckade naturen tillsammans med sin bästa (4-fota) vän är som balsam för själen!!

Ha det bäst!!

Maria L

14.3.09  
Anonymous Anonym sa...

Hej! :) Tror jag hittade adressen till din blogg i en tidning jag läste på en lunchrast! Ska bli intressant att läsa igenom den när klockan är lite mindre! Hoppas du mår bra idag!

15.3.09  
Anonymous Anonym sa...

Hej nya "inläggare"

Kul med lite nya namn. Hur jag mår idag. Trött på att vänta, lätt uttråkad, funderar förstås på 19 mars och DOMEN.

Annars mår jag bra. Massor att läsa, massor att skriva, snön fortsätter smälta - tror jag, Foxy blir allt klokare och pratar mer och mer. Så blir det när det inte finns andra hundar i huset. Hon försöker prata som vi men det blir något slags hest kraxande. Fast det behöver ju inte betyda "klokare" om hon försöker prata. Så mycket skit som människor säger.

15.3.09  
Blogger Inger F sa...

Här är vi två som snarkar... Den ena på inandningen i ryggläge, den andre på utandningen när han ligger på magen. Vi så att säga kompletterar varann.

Jag hoppas och tror att din sömn blir bättre när alla viktiga datum passerat och du successivt återfår dina krafter igen.

Kram,
IngerF

15.3.09  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida