12 mars 2009

Bland Prinsar och Djävular

Tunnelseende?
Ibland känns det som om jag fortfarande är kvar i tunneln. Och blundar. När jag vaknar är allt klart och Mr Hodgkins ljusår bakom mig. Kanske jag borde skriva nattår eller mörkerår. Passar bättre för varelsen. Som egentligen inte existerar.

Äla skriver att det är 14 400 minuter kvara. Jag är så dålig på att räkna men nu är det 7 dagar x 24 timmar x 60 minuter kvar. Bäst ta fram räknedosan. Det blir 10 080 minuter.

När tiden känns för lång är det ganska skönt att krypa in i tunneln igen. Och blunda. Tills jag ser ljuset igen.


Prins eller djävul
En av mina "hejare" talar om prinsar. I negativ bemärkelse. För mig har en prins varit sagovärldens prins. Vacker, smäcker, ljuslockigt, halvlångt hår. Den ståtlige riddaren på en vit arab. Men helvetesprinsar, kariesprinsar, cancerprinsar - kanske finns de också? I min barndom läste jag om riddar Kato. I Mio, min Mio av Astrid Lindgren. Inte en särskilt trevlig person. Men han gick samma öde till mötes som Mr Hodgkin. Blidde bara aska. Kanske man kan kalla Mr H för Riddar H? Eller Prins H. Men egentligen är detta "moot". Han finns ju inte mer så man behöver inte kalla honom för någonting.

I morgon . . .
är det dags för en liten ridtur. Måtte isen lysa med sin frånvaro. Men vi prövar oss fram. Steg för steg och förhoppningsvis en liten galopp på snötäckta småvägar.

4 kommentarer:

Blogger Yvonne sa...

Prins Hatt under jorden var inte heller så trevlig...jag var jätterädd för honom när jag var barn.
Hoppas ridturen blir en trevlig avkoppling!

12.3.09  
Anonymous Anonym sa...

Prins Hatt - Prins H - bra koppling.

12.3.09  
Blogger Inger F sa...

Ge inte Mr H några epitet som kan uppfattas som positiva. Ignorera honom istället, förhoppningsvis är han redan förintad - om inte, låt oss tillsammans tiga ihjäl det sista av honom!

Det är du som är beundransvärd som har utkämpat denna kamp hela det gångna vinterhalvåret.

Allt ljus på dig, Karin!

Kram,
IngerF

12.3.09  
Anonymous Anonym sa...

Jag skrattar Karin...kariesprinsar!!!

Men dom finns faktiskt. En baksida av deras ljuvlighet. Men hellre karies än avsaknad av prins-kyssar. Det får bli slutbedömningen :-)

Men Mr Hodkins är ingen prins. Bara en elak gubbe, idag bortom all räddning.

13.3.09  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida