23 februari 2009

I sadeln igen!



Stackars araben Leo var alltför trött för att hänga med på ridtur. Men Pan och Ayla ovan var i fin form.
Även om Bengt fick jobba med Pan för att få ner huvudet.



På ryggen av en pigg Ayla

Livet börjar så smått återgå till det normala. Igår var det debut för ridningen igen. Valde att hänga med på en tur med andra ryttare utifall-att. Men jag måste erkänna att jag var lite rädd. Speciellt när vi drog iväg i galopp på snöiga vägar. Det kunde ju finnas is under. Jag påpekade faran för vår ledare, med risk att verka paranoid. Men nu känner jag att jag börjar höra till de levande.

Lockiga fjun?
Jag väntar ivrigt på att giftet ska försvinna. Dras med en jävlig klåda och utslag över ryggen och den överarm där piccadilly satt. Kroppen har sagt till på skarpen: "Nog med gift!" Jag är glad att kroppen fixade det så länge. Jag undersöker hårbotten noga. Och ser några små, små fjun. Men ännu kan jag inte se vilken färg de har - eller om de är lockiga.

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

"Jag brukade rida till staden Laredo, på kvällen, en afton då solen gått ner..."
Sista gången jag satt på en häst var nog 30 år sen. Och jag menar sista, inte senaste ;) Min favoritsadel är min cykelsadel!

23.2.09  
Anonymous Anonym sa...

Det gick fortare än jag någonsin anat...att få se dig i sadeln igen.

:-)
GG

23.2.09  
Blogger Inger F sa...

Härligt ser det ut! För min del är det nog 25 år sedan jag satt på en hästrygg, men jag minns ändå hur härligt det var att rida på grusvägar.

Kan man uttrycka sig så vårdslöst som att du nu kommit ut ur andra änden på tunneln?

Kram,
IngerF

23.2.09  
Blogger Inger F sa...

Jag menar givetvis 35 år sen.

23.2.09  
Anonymous Anonym sa...

Var det inte Pete Seger, som sjöng visan om Laredo? Fuskade i lite gitarr när jag var ung (yngre) och älskade de gamla balladerna. Cykelsadel? En gammal westernsadel är så mycket skönare för känsliga rumpor. Ändå har jag träningsvärk bl a i (på) rumpan efter söndagen.
Om tunneln? Jag har en tunnelfärd den 9 mars - därefter får jag besked om det blir sista resan.
Kramar/Kaj

24.2.09  
Blogger Yvonne sa...

Det är många som sjunger om Laredo. Käre J också. På skivan American IV, The Man Comes Around. Tunnelfärd måste väl ändå vara bättre än tunn-färd. Tänker på de som farit nerför Niagara i en tunna :S

24.2.09  
Anonymous Anonym sa...

Wow! Måste ha varit helt fantastiskt för dig att vara back on track! Den gamla hästtjejen i mig kan bara ana lyckan! Och på Ayla sen då,fuxsvag som jag är :-)

26.2.09  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida