27 februari 2009

Malaysia och Medicinavfall

Johan och min dotters sambo Thomas i lättjefull avkoppling utanför dykcentret Alualudivers

Malaysia, here we come . . .
Ha, nu har vi bokat biljetter. Jag får OK från försäkringskassan att resa utomlands och med beskedet i handen störtar jag till datorn och letar billiga biljetter. Malaysia Airlines har fyra platser kvar direktflyg från Arlanda till Kuala Lumpur för drygt 10 000 kronor för två personer. Som hittat. Vi reser den 17 april och stannar närmare tre veckor. Naturligtvis styr vi kosan till Perhenthian Islands och Alualudivers så snart vi landat i KL. För att själva lägga beslag på hängmattorna på bilden ovan. Och så gör vi nog ett besök hos våra vänner orangutangerna på Borneo. Tänk om vi kunde träffa våra adoptivbarn?

Medicininventering och hår
Nu ska jag slänga alla gamla mediciner. Allt ska bort som påminner om Mr Hodgkin. Cortisontabletter, ont-i-bröstet-tabletter, mot-illa-mående-tabletter, mot-klåda-tabletter. I medicinskåpet vill jag bara ha "snälla" tabletter kvar som Reliv och Magnecyl. Med tillägg för Voltaren när mina knän spökar. Min klåda har äntligen börjat ge sig.

I morse ser jag ytterligare några fjun på hjässan.
- Titta Bengt, säger jag. Har du sett att håret börjar växa.
Han tittar.
- Nej, jag ser inget hår.

Har karl'n aldrig hört talas om små vita snälla lögner?

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Sämre vilomiljö kan man ju ha!! Vilket biljettkap förresten. Så skönt att få dumpa alla karlfansrelaterade piller hos Apoteket för definitiv destruktion. Ha där fick han!!

Ser nu att du precis skrivit på min facebooksida :-)

27.2.09  
Blogger Yvonne sa...

Själv ska jag bara till Köpenhamn i påsk...men det var billiga SJ-biljetter, 300 t/r. Ikväll går Walk the line på TV8! Vill kolla den igen :)
Och visst har du fått lite hår, det ser jag ju ända hit ;)

27.2.09  
Anonymous Anonym sa...

Yvonne! Tack för din uppmuntran. Kanske min man borde låna dina glasögon? Om Walk the line ikväll. Tack för tips. Tror jag spelar in den. Kul att ha kvar. Såg den både på bio och på DVD. Tror att de skar bort en del på DVD:n. Blev lite besviken.

27.2.09  
Blogger Inger F sa...

Heja Karin!
Nu kan det bara bli bättre och bättre! Vilket år du haft, vilken fight! Inget paradis är belöning nog för de strapatser du kämpat dig igenom. Mr H platsar inte ens i helvetet - för där lär de ha ganska bra musik! Nej ett ständigt ickevarande i en ickevärld, det är vad han förtjänar!
Kramar,
// IngerF

27.2.09  
Blogger Äla sa...

Karin,
Tuff fight det där.
Men du gick ur ringen med segern,och huvudet högt.

Malaysia kommer attgöradig gott.//Äla

27.2.09  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida