05 mars 2009

Borgs Bonusar och Heja Håret!

Tid för TV
Minister Borg blir ertappad med fingrarna i syltburken - eller hur är det man säger - byxorna nedddragna? Med tanke på Uppdrag Granskning igår kväll när man synar statliga bonusar. Då det visar sig att värstingarna på bonusskalan är just de statliga. Som våra AP-fonder. Där man ändrat bonus från att motsvara två månadslöner till fyra månadslöner. Samtidigt som pensionärer får se fram emot att pensionsbromsen aktiveras. Det mest "lustiga" i kråksången är att man formellt undantagit VD från bonusar, men lyckats se till att VD ändå får vara med genom att döpa om bonus till "gratifikation". Är de inte otroliga - våra statliga räknenissar?

Håret växer!
Ja, det är ett faktum. Inte bara önsketänkande. Och tack och lov att det är svarta små strån och inte vita.
- Kan mitt extra hår kväva växandet, frågar jag min man.
- Nej då. Ingen fara, säger han.

Men med tanke på hans tidigare självsäkra uttalanden vid viktiga frågor - uttalanden som senare visat sig vara felaktiga, så litar jag inte riktigt på honom. Funderar på om det inte finns något gödningsmedel för att få håret att växa fortare. Och hur stora ska stråna vara för att man ska börja schamponera dem?

Men jag måste ändå se sanningen i vitögat. Ingen chans att håret växer så mycket att jag ens kan utge mig för att ha snaggat eller kortklippt hår lagom till vår resa. Det blir att välja mellan extra håret eller att köra med den muslimska stilen - inte helt fel när vi ändå reser till Malaysia. Jag får mejla Ari och fråga hur jag ska knyta min schal för att få rätta vinklingarna.

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Så gött att de fått fart nere i hårsäckarna. Kör muslimway! Säkert skönt i värmen och så får ju håret växa fritt, kanske snabbare och slippa konkurera med fuskishåret som har försprång big time. men eftersom Bengt är en klok man så har han säkert rätt ang hstigheten.

Kram,
L

6.3.09  
Anonymous Anonym sa...

Hej Karin,

Är det sant att det nya håret som växer ut brukar bli kraftigare, tjockare? I så fall är det bingo du väntar på.

Var inte rädd för de grå. Jag gillar mitt hår bättre nuförtiden - tjockare, mer lättlagt än det barnahår jag hade förr.

((( )))
GG

9.3.09  
Anonymous Anonym sa...

Ja, efter vad jag har hört. Men de små fjunen som försiktigt tittar fram är faktiskt mörka - brunaktiga - inte grå eller hemska tanke - vita.

Men det får nog bli "muslimway" som L föreslår.

9.3.09  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida