10 februari 2009

Halleluja!

Ingen doktor ringde mig igår. Frustrerad väntade jag på det utlovade doktorsamtalet. I morse kunde jag inte vänta längre. Så jag ringde min sköterska.
- Vart tog doktorn vägen?
- Hon är sjuk!

Det gör mig ont om doktorn. Hon kan ju inte hjälpa att hon är sjuk. Och blir dessutom drabbad av alla mina elaka, irriterade tankar.
- Men jag har kollat med Uppsala och du har din sista behandling i morgon.

Mitt humör steg med 100 procent. Sista behandlingen. Och efter i morgon försvinner alla gifter, ett efter ett, efter ett tills den nya Karin dyker upp med hår på huvudet, hår på andra mer intima ställen, ögonbryn, ögonfransar, ingen mer klåda, hela tånaglar, inga äckliga utslag, inga hudsprickor, inget illamående, god aptit, ingen förstoppning, god nattsömn, inte ont i underlivet, inte svårt att andas, ingen mer hosta och framförallt INGEN MR H!!!

Gud så underbart!!!

5 kommentarer:

Blogger Yvonne sa...

:) Låter skönt! Kram!

10.2.09  
Anonymous Anonym sa...

Underbara nyheter efter en tuff tid. Vi gläder oss!//Inger o Lasse

10.2.09  
Blogger Äla sa...

Karin,
Bättre besked går väl inte att få.
Jag blir glad för din skull och hoppas att du faktiskt
har sparkat ut din hyresgäst för gott.

Men hallå?!?
Ska du starta "Den friska bloggen" nu?
Elller vilka vägar tar sig ditt författarskap nu.//Äla

10.2.09  
Blogger Kajsa sa...

jippie!

10.2.09  
Anonymous Anonym sa...

Snacka om lycklig skilsmässa! Iallafall för dig.
Kramar från
Inger

11.2.09  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida