01 december 2008

Mr H ger Revansch

... eller snarare försöker . . .

En helg vi länge sett fram emot. Att resa till Stockholm för att besöka Josefin, hennes kille och kissen Fjodor alias Prutten.








Och så sket det sig. Trots att Josefin och jag hittade en snarlik prototyp till Mr H som vi avreagerade oss emot.



Jag fick andnöd, orkade knappt ta mig upp för trappan till deras lägenhet, än mindre gå på promenad. Värk i kroppen, ont i huvudet. Så visade det sig när vi kom hem på söndagskväll att jag hade närmare 39 grader i feber. Men lunginflammation kan det inte vara. Enligt datortomografin bara i onsdags.

- Om du får feber, måste du höra av dig genast och komma hit, hade sköterskan sagt.
- Vi kollar febern i morgon bitti så får vi se, sa’ jag till Bengt.

Inte sjutton skulle jag åka till sjukhuset en söndagskväll och tillbringa några timmar på akuten tillsammans med allsköns olycksdrabbat klientel. För bara lite feber. Nej, så roligt skulle inte Mr H få på min bekostnad. Så det blev en natt med febernedsättande, blandat med frossa och svettningar. Han kämpade på ordentligt i natt, den jäveln. Nästa morgon hade febern gått ner till 37.8.

- Vi kollar i kväll igen. Har jag feber i kväll lovar jag att ringa sjukhuset i morgon, sa’ jag.

Jag vill till inget pris missa behandlingen på onsdag. Inte låta Mr H vinna. Nej, han ska dränkas i gift.

PS Jag tror det hjälpte att bli rejält arg – febern gick ner. Även om Bengt fick en släng av min ilska.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Vad har en kvinna en man till om inte släng lite "skit" på honom emellanåt? ;O Det heter ju i NÖD och lust - du har just nu NÖD så det så!
Tråkigt att det blir pannkaka när man planerat och väntat på något roligt ska hända. Och lite typiskt.
Det är ju inte säkert att det är Mr H som spökar eller så är det just det - hans dödsryckningar! ;)
På honom igen bara, för kung och fosterland. Du fixar det!

KRAM! Titti

1.12.08  
Anonymous Anonym sa...

Kanske dags att vila sig lite? Du vet, det är tillåtet! Hoppas du inte missar din behandling.

Kram
//IngerF

1.12.08  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida