18 november 2008

Blöt och Blåsig Ridtur

Jag hämtar in en blöt häst från hagen. Hon protesterar inte utan följer snällt med till stallet i hopp om att få lite tak över huvudet och kanske något smaskigt att äta. Jag ger henne lite hö att äta medan jag ägnar särskild omsorg åt hennes utseende. Det kommer nämligen en fotograf och ska ta bilder. När hon är sadlad och klar är det dags för mig att hitta något som är lämpligt i det värsta ridväder jag har haft. Full storm och ösregn. Hade jag inte bestämt tid med fotografen, vete sjutton . .

Jag lånar en hellång ridkappa à la westernmodell. Under bär jag en fleecetröja, en scarf, långkalsonger och jeans. På huvudet en ridhjälm i stället för min Stetson hatt. Det är att ta lite väl mycket risker att ha hatt i stormen. Jag ser framför mig hur hatten och frisyren blåser iväg..
.
Men allt fungerar med en Ayla som kanske förstår stundens allvar och lyder mina hjälper. Någorlunda. "Klick" på banan i skritt, trav och galopp, "klick, klick" på ridvägen bort från stallet.
- Detta är väl ett bra väder för dig att rida i, konstaterar fotografen. Då kan du knappast tänka på din sjukdom.

Jag håller med. Mentalt befinner jag mig så långt bort från tankar på Mr H som det är möjligt - i synnerhet när jag och Ayla senare galopperar genom stormen med den långa kappan flaxande för vinden.

Jag ska bevara dagen i mitt minne under behandlingen i morgon. Ett minne som värmer.

Foton ovan: Mats Endermark

PS Mats kallar Ayla för Brunte !!!

2 kommentarer:

Blogger Inger F sa...

Bra uppladdning inför morgondagen! Du är verkligen en fighter. Jag tänker på dig imorgon. Kram,
//IngerF

18.11.08  
Anonymous Anonym sa...

Tack, Inger.

19.11.08  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida