25 november 2008

Bland Gourmeter och Snarkare

Jag – en Gourmet
Röd linssoppa med lök och timjan. Och ostkaka till efterrätt. Kan rekommenderas för kräsna magar. Gärna knäckebröd utan smör till soppan. Varje dag gör jag nya upptäckter i den ädla matkonsten. Utgår från att Mr H inte äter linssoppa. Han skulle väl vara lycklig om jag inte åt någonting alls. Men tji får han.




.
PS Jag har smakat på ett par praliner från den fantastiska chokladasken jag fick från jobbet. Vit mintchoklad! Mums!




.
Jag – en Snarkare?
Eller är det Mr H som låter? Jag som aldrig brukar snarka blev väckt flera gånger av Bengt i natt.
- Du snarkar, väste han.
- Det gör jag inte alls, väste jag tillbaka, sårad i mitt innersta.

Eftersom jag inte snarkar så måste det ju vara Mr H. Som försöker göra sig hörd.
- Sorry, Mr H. Timglaset är vänt för sista gången.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida