19 november 2008

Behandling Nr 6

Halvtid!

Laddar upp inför dagen i sjukhussängen. Har insett att det inte är någon idé att ha med mat eftersom jag kommer att må illa efter tre timmars dropp. Jag dukar fram min termos med nyponsoppa, min plastlåda med apelsinklyftor, ytterligare en låda med skorpor och så lunchens höjdpunkt, kokt ägg med kaviar och ett par knäckebrödskivor.

Efter dagens giftinsläpp är det bara hälften kvar. Äntligen kan jag börja min nedräkning.

Mr H's nedräkning har ju börjat för längesedan. Och idag går den ännu snabbare. Snart har han krympt till mindre än hälften. Och han börjar bli orolig, så orolig att han ber om nåd. No way, Mister.
.
Men han är nyckfull den jäkeln. Och försöker med sina hämndaktioner. Som i natt. Vaknade av ont i bröstet och hostade. Låg vaken ett par timmar och oroade mig för att det var lunginflammation på väg. Det skulle Mr H gilla eftersom lunginflammation betyder uppehåll i behandlingen så han hinner växa till sig igen.
.
Men det är lugnt. Sköterskan ger mig lugnande besked. Så det är bara för mig att luta mig tillbaka och lyssna på
.
tick, tack, tick, tack
.
Där får du, Mr H!

2 kommentarer:

Blogger Kaj sa...

Kära hejarklack!

tar gärna emot era förslag på hur Mr H ser ut idag. Teckna och scanna eller "what-ever" så kan ett kul inlägg bestå av era förslag.
kramar

19.11.08  
Anonymous Anonym sa...

Har ingen bra bild men hejar ändå! "På'n igen!" som det heter i visan. Kram Inger M

19.11.08  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida