02 december 2008

Godis för själen

- Rid inte idag! säger Bengt
- Jag har ju ingen feber, säger jag och viftar med termometern som visar 37.3
- Men du hade feber i går kväll, envisas han. När jag var liten gällde det att vara feberfri tre dagar innan man gick ut.
- Det var då det, svarar jag och stiger upp ur sängen för att göra mig i ordning för dagens ridtur.

Jag tar det lugnt, rider inte så länge och saktar av galoppen när jag känner att bröstet tar stryk. Men det är skönt i skogen trots regnet, som stundvis växlar till snöfall. Ayla sköter sig även om hon inte gillar de största vattenpölarna. Hon gillar inte att bli blöt om "fötterna". Då krävs lite övertalning. Ibland är det helt "kört" och då gäller det att hitta någon annan väg runt pölen.

I morgon är det behandling och jag vill ha något gott att tänka på under tiden. Och ridning är en av godsakerna för själen. Åtminstone för min själ. Och det som får mig att må bra gäller motsatsen för Mr H.


Så nu är jag redo igen. För tick-tack, tick-tack på Piccadilly Center.

3 kommentarer:

Blogger Inger F sa...

Vilken järnvilja!

I dretvädret! Jag som är frisk morrade av missnöje när jag gick de få stegen till och från bilen idag.

Jag hade en missnöjd patient en gång som sa att "di har bråkat mä fel käring". Och det vill jag bestämt säga till Mr H också. Hoppas han lär sig nåt, så han lägger ner verksamheten hädanefter.Folk har väl annat att göra utan att behöva bekämpa honom. Onödig, det är vad han är.

Vet inte vad man säger till dig... "lycka till på behandlingen imorgon" eller? Hoppas du vet vad jag menar. Att du inte ska må alltför illa etc.

Styrkekramar
från
IngerF

2.12.08  
Blogger Stickorren sa...

Jag skicka några goda och varma tankar till dig i morgon!

2.12.08  
Anonymous Anonym sa...

Tack kära vänner!
Jag har skrivit det tidigare - men kan göra det hur många gånger som helst med risk att bli tjatig. Utan min hejarklack hade det varit så mycket tuffare. En enda kommentar här ger mig en extra liten kick. Åter igen "godis för min själ".
Kramar/Kaj

2.12.08  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida