06 november 2008

Vackert solbränd

- Har du varit utomlands?
frågade jag idiotiskt nog en bekant jag träffade i väntrummet till Piccadilly Center första gången jag var där.

Hon log lite generat men innan hon hann svara blev jag uppropad.

Ja, nu skulle jag också kunna få samma fråga. Idag har jag blossande, varma, röda lite svullna kinder -men inte från en hälsosam sol utan från giftintaget igår. Har utökat min sminkning, som hittills bestått i att ge färg åt mina försvunna ögonbryn, med att pudra mina röda kinder. Tiden framför spegeln utökas för varje dag.
- Varför tar du inte med dig en spegel när du går ut med Foxy, undrar min man. Ibland slinker det ut en ganska klok kommentar.

Mitt sjukjobb
Kanske någon läsare har fått för sig att jag tillbringar all min sjukledighet med att rida, gå härliga hundpromenader, skriva blogg och läsa spännande romaner? Med en nypensionerad man som sköter städning, matinköp och tvätt. Nja, jag gör ju alla roliga saker. De tråkigare sakerna gör vi faktiskt tillsammans, även om min man gör lite mer än jag och dessutom sköter om bilarna (har än så länge vår gamla Volvo kvar). Ska jag vara ärlig, känner jag mig ibland irriterad över att han tar ansvar för mycket som jag har ansett som mitt. Försöker därför hitta på lite nya saker. Som att möblera om arbetsrummet inför besöket av Värmlands Folkblad. Med lyckat resultat. Det var där intervjun ägde rum med Foxy som intresserad åskådare. Dessutom har jag ett digert jobbschema att följa. Vad sägs om den här perioden? Veckorna 44 - 46.

måndag 27.10 ledig
tisdag 28.10 ledig
onsdag 29.10 resa tur och retur Uppsala universitetssjukhus

torsdag 30.10 sjukhuset för omläggning
fredag 31.10 blodcentralen
lördag/söndag ledig

måndag 3.11 sjukhuset halva dagen för datortomografi
tisdag 4.11 blodcentralen
onsdag 5.11 behandling hela dagen
torsdag 6.11 besök hos min gynekolog
fredag/lördag/söndag ledig
måndag 10.11 besök hos min onkolog
tisdag 11.11 till frissan för att fixa nya håret
onsdag/torsdag ledig
fredag 14.11 sjukhuset för omläggning

Nu stänger jag locket till laptopen. Dags att åka till doktorn. Och samtidigt köpa lite mer nyponpulver. Dags för omslag i dieten några dagar. Lustigt nog har jag fått smak för mycket stark, lagrad ost i stället för den vanliga lite mesiga billigare Goudaosten.


PS!
Senaste nytt från Bengt:






- Om du inte skärper dig drar jag dig i håret!






Bild tagen på besök i Thailand

5 kommentarer:

Blogger Äla sa...

Karin,

Sorry...om jag skrattar högt. Men du har en sån skön humor. Du orkar verkligen ta det på rätt sätt.

När kan vi läsa om dig och din ofrivillige partner, Mr H, i VF?

Ha det gött...så gött dä går.//EvaLena

6.11.08  
Anonymous Anonym sa...

Hej alla nyfikna. På lördag är artikeln inne i VF. Måtte de ha en bra bild.

6.11.08  
Blogger Inger F sa...

Både du och din man verkar ha just den humor som man behöver för att överleva mentalt när livet inte går till som man vill. Du må tro att min "svarta Lekvattnet-humor" har hjälpt mig i sorgens stund!

Jag tror också att det kärleksfulla gnabbet från Bengt är en faktor som håller din energi vid liv! Vad tror du? Han provocerar och inspirerar dina livsandar!

Men ditt jobbschema skulle jag inte vilja överta. Usch nej. Naturligtvis är det så din vardag egentligen ser ut, fast du har den fantastiska styrkan att kunna njuta av det som njutas kan.

Styrkekramar från Våxnäs,
//IngerF

6.11.08  
Anonymous Anonym sa...

Hej, Titti här!

Håller med föregående "talare"; tror också att det kärleksfulla gnabbet gör att du håller igång tankarna på annat än Mr Hodgkin. Han behöver inte tänkas på alls! Han förtjänar inte någons tankar! Vet inte om du såg programet "Himlen kan vänta" igår vid 21.30? Där var det en tjej som också fått besök av eländes doktorn. Tänkte på dig då...Du är en riktig kämpe och du har all min beundran! Vet att doktor H inte kan annat än fly sin kos. (Jag skulle då inte vilja bo i din kropp och vara så hatad som han är! ;) )
Kram - ha en skön helg, jag köper tidningen imorgon. :)

7.11.08  
Anonymous Anonym sa...

Hej!
Nej, jag ville inte se programmet. Räcker så bra ändå. Just nu. Har inte mina bästa dagar. Men det blir bättre för varje dag. Och kom just in efter en frisk promenad med lilla Foxy samtidigt som jag hyrde en spännande videofilm till i kväll.

7.11.08  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida