03 november 2008

Ännu en Datortomografi

Kontrastvätska - dagens rätt

Så sitter jag i väntrummet på röntgen med min flaska kontrastvätska. Tillsammans med några andra patienter med sina flaskor kontrastvätska. Som vi smuttar ur då och då. Jag har lagt beslag på ett bord med min dator. Mina medpatienter ser på mig lite förstulet, kanske inte så vanligt skriva blogg i väntrummet här. Men här ska jag sitta och smutta i hela två timmar innan jag och Mr H åter möter ljuset i tunneln. Så något vettigt måste jag göra. Veckotidningar står mig upp i halsen.

Lite underlig syn på oss patienter - som om vi var förståndshandikappade - i synnerhet att döma av mötet med kvinnan i receptionen på avdelningen. Kan det bero på mitt nya hår?

- Har du druckit kontrastvätska förut? undrar hon.

- Ja, svarar jag.

- Vet du hur man dricker?

- Ja, jag vet hur man dricker. Det har hänt att jag har druckit förut.











.

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Du är duktig du! Min beundran har du ska du veta. Håller alla mina fingrar och tår för att Mr H ska ta stormsteg ut ur din kropp. Kan tänka mig att man pendlar mellan hopp, ilska och förtvivlan?
När jag skrev idag att jag väntade på ett nytt inlägg så såg jag inte att du redan skrivit och även i helgen! Kommer alltid till samma sida nämligen, något jag inte uppmärksammat förut. Nu vet jag. :)
Hur som haver, hoppas du får en god natts sömn!
Kram! Titti

3.11.08  
Blogger Äla sa...

Karin,

Du har så sköna kommentarer mitt uppe i alltihop! Du har gåvan att vara utrustad med en järnvilja och en aptit på livet som få människor har. Känner jag dig rätt har du redan börjat att titta på billigaste priset till Malaysia i maj. Tack för att du inspirerar.//EvaLena

3.11.08  
Blogger Inger F sa...

Titti & ni andra!
Datorn vill nog gärna komma ihåg samma sida som förra gången. Det blir så på min dator på jobbet. Med Ctrl+F5 uppdaterar man och går förbi cacheminne och annat. Men på Mac kanske man ska göra något annat...

Ja det är en fröjd att ta del av din livsglädje, Karin.
//Inger

3.11.08  
Blogger FruÅhs sa...

Mitt i allt elände får du oss att skratta. Du har en fantastisk gåva att skriva och vara underhållande.
Du kanske ska börja skriva krönikor istället för att komma tillbaka till jobbet?

5.11.08  
Anonymous Anonym sa...

Hej Heffaklumpen!
Tack för tipset. Jag ställer givetvis upp som krönikör så fort en tidning ger mig ett bra erbjudande. Eller jag ger tidningen ett bra erbjudande? Men inte så länge jag får pengar från F-kassan.

5.11.08  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida