26 oktober 2008

Spännande matsensationer

- Är du gravid? undrar min man när jag börjar få allt mer konstiga idéer om mat.

Nej, men hormonerna är totalt förvirrade. Det är väl Mr H som snurrar runt och oroar dem. Nu när han börjar få panik och ser att hans eget slut nalkas. Good on You, Mister!

Nu kan jag inte äta ost längre. Jag som ÄLSKAR OST!!!!! Inte heller Salami. Sallad och tomater är äckliga. Apelsin, banan och äpple går absolut inte. Och whisky är tyvärr också bläh. Så vad äter och dricker jag då?
.
Jag åt fisksoppa igår med broccoli, som smakade himmelskt. Så plötsligt visste jag vad jag behövde.
Jo, varm nyponsaft. Inte alltför tjock. Det fungerar. Och så poppade ett annat behov upp. Skorpor med kardemumma. Lätt lager salt bordsmargarin och inget mer. Det fungerar också. Idag ska min man laga lax med spenat. Det kommer också att fungera. Säger mina smaklökar när jag tänker på maten.

Men mintchoklad smakar fortfarande alldeles utmärkt.




Bengt gottar sig med olika ostar och oliver till sitt kaffe
.
Kära bloggläsare!
I morse hade jag inte minsta lust att göra någonting mer än ligga kvar i sängen och tycka synd om mig. Men lyckligtvis hade jag min Ayla-dag och henne kan jag inte svika. Och två timmar i sadeln på lövfrasiga skogsstigar är det bästa bot man kan tänka sig mot vantrivsel, må-dåligt och trött-på-en-jäkla-sjukdom. Och sedan lyckan att dricka nyponsaft och äta skorpor med en spännande bok i handen.

4 kommentarer:

Blogger Inger F sa...

När Hodkin är tillintetgjord tycker jag du ska åka runt och föreläsa om hur du bemöter denne objudne gäst. Det finns säkert projekt inom bla landstinget där de är intresserade av dina erfarenheter.
/IngerF

26.10.08  
Blogger Äla sa...

Karin,

JAg tycker precis som Inger att du ska dela med dig av dina erfarenheter. Framför allt tror jag att många skulle ha nytta av att få reda på vilket makalöst sätt du attackerar Mr. Hodgkins. Humor, envishet, hästar, promenader med hunden som gör att du aldrig ger upp.

Jag föreslog när du startade bloggen att du skulle använda materialet till en bok....men jag undrar om inte det där med att föreläsa skulle vara ytterligare en bra väg att nå ut. Sådana som du behövs. Sådana som vägrar bli ett offer och fightas tills deet inte finns något mer att fightas mot.//EvaLena

26.10.08  
Anonymous Anonym sa...

Kära flitiga kommenterare!

Att föreläsa? Ja, men då ska jag ha betalt. Kanske både föreläsa och ge ut en bok? Efter viss omredigering givetvis.

Kramar
Kaj

27.10.08  
Anonymous Anonym sa...

Naturligtvis ska du ta betalt för dina framtida föreläsningar! Det var nämligen min baktanke!
Kram
Inger

27.10.08  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida