28 oktober 2008

Hårfager

Nu sjunger thaibanden
på sista versen. Mitt hår börjar få luckor baktill och kan inte länge till döljas med hårband. Om jag inte kör med heltäckande. Försöker in i det längsta med mousse och spray. Men till helgen blir det nog att raka bort det som är kvar och börja med peruken. Som är fantastiskt snygg. Men . . .

Det får väl bli heltäckande scarves i hemmet och bland vänner. Och tjusig peruk när jag ska ut bland folk.

Jag visste ju detta. Och nu är jag där. Vid nästa tröskel. Som det bara är att kliva över. Ett, två, tre. Så är det gjort. Sedan är det bara resten kvar och inga nya trösklar. Utan bara gamla invanda som jag har lärt mig att hantera.

Jag är så glad
över senaste mejlet från min son. De har stängt dykshopen för säsongen och han befinner sig just nu på semester i Kambodja med sin Ari. Närmare bestämt i Ankarwat. Sedan ska de leta hus i KL. Han får banne mig se till att ha ett extra rum till sin mamma.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida