29 oktober 2008

Dags för kärnvapen, Mr H!

Morgonstrålar
förgyller de frusna åkrarna där X2000 susar förbi. Jag är på väg till Uppsala universitetssjukhus. Dags för nyvässade kärnvapenstrålar på Mr H. Snart börjar nedräkningen på allvar.

Mitt gamla hår hänger fortfarande kvar. Eller snarare delar av mitt gamla hår. I går red jag med thaibandet under ridhjälmen. Och idag har jag hittat en scarf som helt går i färg med min besöka-sjukhuset-tröja. Med hjälp av hårtvätt med milt schampoo, mousse och spray lyckas jag borsta hårtestarna så de döljer ett par tomma fläckar. Snart måste Bengt ta fram rakkniven. Man kan inte trolla med "lockarna" som är kvar hur länge som helst. Jag får helt enkelt bita i det sura äpplet och ta fram min peruk. Jag börjar nog bli tjatig med mitt hår nu. Jag ska skärpa mig.

Nukleära avdelningen, Uppsala
Jag somnar i tunneln. Att fara fram och tillbaka, fram och tillbaka, långsamt, under 45 minuter är oerhört sövande. Tankarna försvinner, världen blir som en enda vit - ja just - tunnel. När tunnelresan är över, vill jag knappt resa mig upp. Den vita färgen följer mig.

Månne detta är vad som kallas för tunnelseende?

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag tänker på dig idag. Imorgon ses vi!
Kram
Inger

29.10.08  
Blogger Äla sa...

Vilken tur att det snygga sitter på insidan och inte på utsidan. Då kommer du fortfarande att vara hur snygg som helst....med eller utan hår.

Får du provsvaret de närmaste veckorna?

29.10.08  
Anonymous Anonym sa...

Hittade till din blogg av en slump och nu kommer jag att följa din strid mot mr Hodgkin om jag får?
Du tar honom! Du kommer gå vinnande ur striden och mr H lär få kapitulera totalt!
Hoppas du får en skön torsdag! // Din nya beundrarinna Titti

30.10.08  
Anonymous Anonym sa...

Hej gamla och nya läsare. Kul att allt fler hittar hit. Med alla påhejare har Mr H inte en chans.

Jag ska försöka hålla spänningen levande.

30.10.08  
Anonymous Anonym sa...

Jag ler och tänker på första gången jag träffade dej Karin. Hur många år sedan är det...elva? Redan då var du en fighter av stora mått. Nästan så man fick hålla dig tillbaka ibland :-)

Nu när din kropp blir mer och mer förgiftad...så är det bra om du föreställer dig Mr Hodgkins ännu mer kraftlös. En tandlös gubbe! Vad är väl en tappad lugg jämfört med tappade tänder?

Hälsa Bengt så gott!

(((kram)))

Gunnel

30.10.08  
Blogger Inger F sa...

Tack för en trevlig kväll hos dig, Bengt och gosehunden!Visste man inget, kunde ingen tro att du är sjuk!
Kramar!
IngerF

30.10.08  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida