07 november 2008

Nu får det vara nog!

En deppig dag
Tråkigt väder, mått illa och inte ens promenaden med Foxy hjälpte. Den jäkla Mr H tog ledningen.

Men...nu är det nog. Nu tar jag över igen. Jag stärker mig med ett glas honungsrom från Kanarieöarna, lägger in kyckling för grillning i ugnen och mot mina principer tar jag ännu en mot-illa-mående tablett. Sedan ska vi se en thriller vi hyrt. Kanske jag till och med kan smaka min älsklingschoklad till efterätt.

I morgon är det en ny dag.
Och den nya dagen till ära ska jag tvätta min nya frisyr och få det sträva hårburret att anta en mjukare form, som jag lättare ska forma i stil med mitt gamla hår.

- Men det syns ju inte att det inte är ditt hår, sa' en god vän som kom på besök.

Dessa fantastiska vänner. Mer sånt.






Bengt med mitt nytvättade hår på tork på sin hjässa. Foxy ser beundrande på husse.



.
En underbar kram

Ännu en bra sak att minnas är mitt besök hos min gynekolog igår. Då jag fick en spontan, varm kram av sköterskan. Sådant värmer och gör mig så oerhört glad. Att veta hur många som hejar på mig. Förresten var undersökningen enbart positiv.

Jag känner ingen som skulle ge Mr H en kram. Han måste känna sig oerhört ensam i sin kamp mot alla gifter som jagar honom.

Ha, nu har bollen hamnat på min planhalva igen. Och där ska den stanna.

3 kommentarer:

Blogger FruÅhs sa...

Jag läste om dig i VF idag! Det blev väl bra! Och Du, jag vill ine höra något mer om att du inte blir bra på kort. Bilden på dig och Foxy var jättefin!
Kämpa på - du kommer att gå segrande ur det här. Mr H kan vinna några ronder men du kommer att vinna på poäng.

Stor kram!

8.11.08  
Anonymous Anonym sa...

Tack, tack, kära Heffaklumpen.

8.11.08  
Blogger Äla sa...

Karin,

Vilken bra artikel och vilka fina bilder.
Du gör dig verkligen på bild.
Artikeln var dessutom väldigt trevligt skriven.

Luta sig tillbaka och bli ett offer för sjukdomen det lär då rakt för dig. Tur för oss!

Massor av värme och solsken till dig.//EvaLena

8.11.08  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida