16 oktober 2008

Goodbye Piccadilly . . .

Se upp - figurer med orange band!
Ayla och jag smyger försiktigt på grusvägarna. Det är jakt i skogen. Uppsatta skyltar talar om att idag jagar man. Men det hade varit bra med ett telefonnummer. Så att jag som gärna rider i skogen skulle kunna fråga vart man kan ta vägen. Och vilka dagar man inte jagar. Eller varför inte en jaktvarning i lokalradio, lokaltv och tidningar?

Men vi tar det osäkra för det säkra. Och håller oss till vägarna. Man vet ju aldrig var figurerna med orange hattband och gevär kan gömma sig. Och om de kan skilja en häst från en älg. Ett uttalande från Hans Majestät Konungen idag ökar på min rädsla. HMK "går gärna i skogen och filosoferar medan han spanar efter älgar att döda". Bevare mig och Ayla för filosoferande figurer med orange hattband och skjutklara gevär.

Foto: Fredrik Sandberg/Scanpix
.
Undrar om Mr Hodgkin skulle gilla att jaga? Andra än oskyldiga människor?
Piccadilly
"It's a long way to Tipperary, it's a long way to go
it's a long way to Tipperary, to my sweetheart right there
Goodbye Piccadilly, goodbye Leister Square ..."

sjunger jag för hög hals när vi galopperar på grusvägen. Efter att ha förpassat mig från smygstadiet. Och jag betonar särskilt "goodbye Piccadilly" och tänker på den förhatliga picc-linen, en symbol för allt gift som ställer till. Och en symbol för Mr H, som giftet egentligen är till för. Anm. Om Picc-line











.
Ayla till vänster och några privata hästar till höger, alla på Ulfsby Ranch

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida