15 oktober 2008

Hurra, jag har sovit!

Vad några timmars sömn
kan göra underverk. Var "bara" uppe tre gånger i natt. Och har sovit och till och med drömt. Tack för det, Mr H.

Jag släpade mig till min ridlektion på Ulfsby Ranch igår. Hade ingen som helst lust. Men kära Ayla hade lust och skötte sig alldeles utmärkt. Så - i vanlig ordning- glömde jag jäkeln inom mig och till och med att jag hade fått ont i mina luftrör. Något som jag kurerade med magnecyl när jag kom hem.

- Ta febern, sa' Bengt nervöst. Du vet väl att du måste till sjukhuset om du har 38 grader.
- Ja, ja, du får kolla tiden, sa' jag och stoppade motvilligt tempen i munnen.

Jag hade bara 37,5, kanske lite hög temp, men ingen feber. Men jag avstod (gärna) från Dr House och gick till sängs.

Så härliga kommentarer
En av mina läsare undrar när jag kan börja att räkna ut Mr H. Ja, så här är det. Jag har (i bästa fall) sex kurer. Varje kur består av två behandlingar. Jag får min fjärde behandling nästa onsdag; alltså två kurer med återstående fyra. Men enligt sköterskan ska jag inte bocka av behandlingarna. Även om jag mentalt givetvis gör det. Jag längtar efter att höra Mr H's skrämda skrik på hjälp och känna hans dödskramper.

Min man var ute och plockade trattisar i går. Utan mig. Men han hade ju lilla "vargen" Foxy med som sällskap.
Och i går kväll vankades varma smörgåsar med svamp och smält ost.








Min "feta" franska familj. . .
I senaste brevet från Provence har jag fått nyfunna foton på Napoleons vapendragare, kusin Colettes förfader Francois Filidoro och hans tålmodiga, strävsamma hustru Caterina.
Stackars Colette har ramlat på gatan, på l'avenue Borriglione i Nice. Och till råga på allt annat har hon brutit högra överarmen. Så maken Michel har nu uppdraget att sköta korrespondensen med mig. Och genom honom avslutar hon senaste mejlet med

"Embrasse tout le monde pour nous. Très affactueusement, Michel et Colette".

Ord som får mig att se framåt, se framåt till nästa sommar då en frisk Karin utan nuvarande, tärande hyresgästen Mr Hodgkin ska tillbringa en lång, lång tid i bergen i Les Alpes Maritimes med man och vovve .

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida