09 oktober 2008

Hurra, jag får sjukersättning!

Tack så mycket, snälla Försäkringskassan!
Nu kan jag känna mig lite lugnare. Jag har fått besked från Försäkringskassan. Jag är berättigad till ersättning. Under hela behandlingstiden på sex månader. I första hand...

Nu slipper jag fundera på om jag ska erbjuda mig att jobba svart som hunddagmamma. Eller sälja familjeklenoderna.

Eller om jag måste be min släkt att köpa in min del av stugan så jag kan få socialbidrag.











Jag ringer min son, för att få höra hans lena röst efter så lång tid. De packar just nu ihop dykcentret. Lågsäsongen har gjort sitt antåg och monsunvindarna väntar i bakgrunden.
- Du kommer väl till jul? frågar jag.

I tankarna planerar jag redan för åtminstone ett par veckors rehabilitering i sol och värme när högsäsongen har kommit tillbaka. Och Mr Hodgkin inte ens är en liten svart fläck på kartan. Utan helt bortfrätt - av fantastiska gifter.

Sonen på dykaruppdrag


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida