12 oktober 2008

Häst rekommenderas

Dödstrött och kan inte sova. Jag försöker allt. En Neval, byter rum, lägger mig i sköna blå soffan i arbetsrummet, byter tillbaka, knuffar min man när han snarkar, går på toa, en gång, två gånger, tre gånger, klagar på snarkningar, tittar på klockan. Och ger upp. Foxy behöver ändå gå ut. Jag har ingen som helst lust att åka till ranchen och Ayla. Som jag lovat rida idag. Jag känner ingen som helst entusiasm för att gå ut i lerig hage och charma henne med en äpplehalva - hon vänder säkert ändan till ändå. Och sedan släpa upp hästen till stallet, borsta, sadla och sitta i sadeln i ett par timmar.

- Du mår bättre bara du kommer iväg, tröstar min man.
- Nej, jag är trött. Och mår illa, gnäller jag. Och häller ut resten av mitt café au lait i vasken.

Men det slår aldrig fel!
Ayla är extra go' idag, har inga protester mot att bli hämtad i hagen, är full av spring eftersom jag inte ridit henne på några dagar, solen värmer och skogsstigen med sina guldgula löv är extra mjuk för en skön galopp.





Det var nästan så den lille jäkeln Mr H höll på att vinna idag, men ännu en gång ett - noll till mig.

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jag håller på dig!

12.10.08  
Blogger Inger F sa...

Gratulerar till segern!
Kram,
IngerF

12.10.08  
Anonymous Anonym sa...

Djur är underbara. Lever i nuet och förställer sig inte. Stor kram till Eyla och dig!

13.10.08  
Blogger Äla sa...

Attans så tuff.
Att bara orka övervinna tröttheten och illamåendet är en prestation. Men det är ofta, precis som din man säger, skönt när man väl kommer ut. //EvaLena

13.10.08  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida