06 oktober 2008

Besynnerliga Biverkningar 30.9

Jag börjar få nya matvanor. Känner en metallsmak i magen som gör att jag kräver thé med honung, apelsiner, meloner. Absolut inte kaffe.


- Tyvärr, Mr Hodgkin, så serveras inte kaffe längre.


Så uppstår blåsor i underläppen. Som jag lätt botar med Helosansalva. Periodvis svettas jag för att frysa i nästa minut. Som om jag var tillbaka (ja, faktiskt tillbaka!) i övergångsåldern. Irriterande ofta uppträder ögonmigrän. Just när jag börjar skriva. Eller läsa min bok.

- Är det hjärncancer? frågar jag min man.
- Nej, det är klart att det inte är, säger han.

Jag pratar med sköterskan
om problemet med underlivet vid nästa besök för omläggning av ”Piccadilly”.
- Fick du ingen tid hos din gynekolog, frågar hon.
- Jo, men inte förrän i november.

Hon jobbar på, utan att säga något, men ser bister ut.
- De kan ha missat något, säger hon till slut.

Vem kan ha missat vad? Men jag frågar inte. De kan väl ändå inte ha missat Mr Hodgkin?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida