06 oktober 2008

Teledoktorn 1.10

Mitt i natten
vaknar jag och känner en äcklig lukt. Jag konstaterar att sovrumsdörren är öppen. Foxy har öppnat den. Sniffar mig runt i huset, beredd att se hundbajs. Men ser ingenting. Går in i badrummet. Där – på mattan – ligger några lösa bajskorvar. Ont-i-magen-korvar. Stackars liten. Men så duktigt att hon gick in i badrummet. Nästa gång kanske hon hoppar upp på toaletten.

Jag släpper ut henne för säkerhets skull. Hon klämmer ut lite mer. Jag lägger mig igen, beväpnad med en Neval. Och lyckas sova ett par timmar till.

Ring, ring . . .
Jag ringer gynekologen. Som är bortrest. Sköterskan lovar mig att hon ska ringa mig måndag morgon, den 6 oktober.

Jag ringer onkologmottagningen och ber om en telefontid med överläkaren för cytostatikamottagningen. Ingen doktor N denna gång.
- Du har redan en telefontid, säger mottagningssköterskan

Då har min sköterska ringt. Av oro över mitt onda underliv. Tack för det!

Ny frisyr?
Samma kväll konstaterar jag att min lugg ser ännu tunnare ut. Jag tar fram saxen och kortar av den. Det ser genast bättre ut.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida