21 januari 2009

Life goes on . . .

En ny dag, en ny president och våra vovvar
Tack och lov att krigsherren G.W.Bush har gjort sin exit. Faktum är att han påminner en del om min Mr H. En elak, självgod, livsfarlig jäkel. Undrar om president Obama kan jaga bort alla Mr H och likasinnade på vår jord?

Min man funderar på problemet där han sitter vid köksbordet och läser VF:s ledarartikel om världens nye frälsare.

Medan lille Foxy som är trött efter frukost och morgonpromenad har lagt sig till ro under köksbordet. Det kan ju ramla ned en och annan smula, även om det var ett tag sedan vi åt frukost.

Extravovven Totte är likaså trött och ligger som en stor svart trasa på golvet, med sina tjusiga mustascher utbredda som en liten extramatta.
Totte har blivit speciellt förtjust i sin extra-husse. Kanske för att det är han som ger honom mat och går ut med honom? Problemet är att Bengt inte ens kan gå på toa utan att Totte blir upprörd. Han sitter utanför och skäller med sin grova, hesa röst tills Bengt kommer ut igen.

Mina krämpor
Egentligen känner jag mig gnällig. Ont i foten, ont i höft och knän tack vare betongklimpen jag släpar på, sover dåligt, känner mig uttråkad, trött på skitväder, trött på att inte kunna rida och promenera, trött på böcker, TV och dator.

Men . . . skärpning . . . det finns massor av ljuspunkter. Jag får lov att se positivt på tillvaron. Faktum är att jag bara har två behandlingar kvar. Nummer elva kommer nästa onsdag. Om en vecka ska jag lägga om gipset och då är foten mycket bättre, den 19 februari har jag träff med en ortoped och då utgår jag från att gipset försvinner. Träff med Ayla den 20 februari? Den 1 februari kommer min son med malaysisk flickvän från Malaysia och hälsar på, jag har köpt nya böcker och har massor av bra läsning, min man slår mig inte, hundarna är keliga och kärleksfulla, jag börjar kunna äta lite roligare mat, och .... kanske jag ska be Bengt köpa en chokladbit till mig, en mumsig marabou med nougat? Egentligen är livet jättekul!!!

8 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Man inser värdet av livets SMÅ goda ting ifall man på ett eller annat sätt hindras njuta fullt ut av livet.
Onsdagskram
IngerF

21.1.09  
Blogger Yvonne sa...

Åh, vad viktigt det är att tänka positivt (även om det inte är lätt) Hjärnan är lättlurad och gör som man säger åt den. Boktips: När du gör som jag vill av Henrik Fexeus (han med hjärnstorm). Intressant bok!
Kram från mig!

21.1.09  
Anonymous Anonym sa...

Så sant!! Det är dom små nöjena som ger livet guldkant! Buss på chokladkakan!/IngerM

21.1.09  
Anonymous Anonym sa...

Jodu Karin...här är en ljuspunkt som lyser. Du skrev den alldeles själv :-)

"Faktum är att jag bara har två behandlingar kvar."

Mjooosick Karin! När böcker och dator och filmen inte lockar, då behöver du något som talar till en annan del av dig. Mjoosick!

Har du bra ljud i datorn, med baselement och allt? Köp det annars, bara c:a 350 kronor på Teknikmagasinet. Lägg till lika mycket så har du distans-hörlurar. Kan lyssna hur högt du vill varsomhelst i hus och trädgård.

Sedan jag fick denna moderna utrustning så har jag nästan missbrukat musik. Smådansar vid diskbänken, gnuggar svampen i takt.

På Spotify finna hur mycket som helst. 1700 Eric Clapton, 200 Lotte Lenya, 50 Kjell Höglund, 100 Pugh Rodefeldt...osv.

*simsalabim & tulipanaros* Konsten att bli glad...

Gunnel

21.1.09  
Blogger FruÅhs sa...

Du är helt enastående
- fast det hoppas jag att du vet!!

kram

21.1.09  
Anonymous Anonym sa...

Ha, ha, det var ganska kul, faktiskt. "Enastående" passar i prick.

Kram/Karin

22.1.09  
Blogger Äla sa...

Karin,

Jag har just funderat på VAD som skulle kunna få dig att ge upp och tappa modet.
Jag kan faktiskt inte komma på något som biter på dig.
Det måste vara en fantastisk egenskap.
Hoppa på....snart är eländet över och då väntar ljusare tider.//Äla

23.1.09  
Anonymous Anonym sa...

Kära Äla!

Det finns saker som biter på mig. Om något skulle hända barnen - utan att jag skulle kunna påverka. Även om jag skulle försöka. Precis som du och alla andra mammor på min blogg.
kram/Kaj

23.1.09  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida