11 december 2008

En Dag i .......

En helt vanlig dag i mitt sjukskrivna liv
Illustrerat av ett fynd från Myrorna. I form av en gammaldags träljusstake som verkar som skapad att ställa ovanpå min gamla skänk, också inhandlad second hand.
Jag går upp klockan åtta
Sovmorgon eftersom det inte är min riddag. Sedan dusch av mig, separat dusch av mitt hår och morgongympa för att träna mina knän och min rygg. Strax före nio sitter jag vid frukostbordet. Min frukost består idag av en dl ekologisk, mild, naturell youghurt smaksatt med farinsocker och ingefära, ett litet glas juice, en halv kopp café au lait och en skiva rostat bröd med bara smör. Glömmer inte min hostmedicin. Min man är vänlig nog att gå ut med Foxy på morgonpromenad så jag kan läsa VF i lugn och ro. Funderar lite på vad som hände med kvinnan som var på väg till Thailand och senast hördes av i Frankfurt. Hennes mobil låg slängd i en papperskorg.


Plockar lite
beundrar min nya julgardin jag fållade upp igår, sätter på en maskin tvätt och beslutar mig för att nu måste jag ta tag i förlängning av mitt virusprogram till datorn. Blev uppskrämd när jag läste om nya virus som kan komma in genom vanliga mejl med julhälsningar, i kompisars namn! Letar förtvivlat efter min gamla verifikationsnyckel, hittar den mot alla odds, går in och beställer virusprogrammet, försöker ladda ner, blir strul, ringer kundtjänst, eftersom jag inte hittar mitt kundnummer och support utan kundnummer kostar 18 kronor i minuten. Kundtjänst hjälper mig med kundnummer, jag ringer support och blir lotsad genom diverse proppar i systemet. Det som skulle vara så enkelt. Men det som blir problem är att jag måste slänga mitt gamla virusprogram innan jag kan ladda ner det nya. Men nu är det klart. Jag har ett fräscht virusprogram och en brandvägg. Så nu kan de komma med sina förtäckta julhälsningar de jäklarna. Jag är redo.

Klockan passerar 12-strecket
och det är dags för Foxys långpromenad. Lycklig hund skuttar i snön, medan matte pulsar i djup snö och spanar efter stigen. Men - so what - lite snö på jeansen, lite extra pulsande, det är bara skönt. Och Foxy är lyckligare än någonsin i sitt rätta element. Fattas bara några renar att fånga in. Efter promenaden äter jag uppvärmd Wooks. Vill inte bli för mätt eftersom julbord väntar i kväll tillsammans med mina arbetskamrater. Börjar fundera på vad jag ska ha på mig. Om jag ska ha scarf över mitt nya hår eller låta det vara - jag tror nog jag skippar scarfen. Jag vet att de kommer att spana in mitt hår hur jag än försöker dölja det. Så jag bryr mig inte om att dölja det. Vi ska på indiska och jag hoppas att där finns mat för cytostatikamagar. Jag lovar rapportera i morgon.

Ett par sköna timmar
i sängen med en spännande bok med Foxy som belåten sängkompis som pressar sig intill mig och sniffar och snuffar belåtet. Snart somnar hon och börjar drömma till toner av små pipljud, ett och annat litet voff alltmedan hennes ben springer fort, fort.

Mr H - var är han?
Nej, jag har inte tänkt på Mr H idag. Tyvärr tänkte jag på honom i går eftersom jag var på Piccadilly Center och lade om mitt Piccadilly. Min sjuksköterska frågade oroligt om hur jag mådde, hur det var med bröstet och hostan. Och jag kunde uppriktigt säga att det var okej för det mesta.


Vi ses i morgon!


2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Det låter som du har/haft en angenäm dag idag! Härligt! Det är så det ska vara eller hur?
Själv är jag förkyld men vad gör det om 10 år, förutom att jag skulle göra en liten operation och sövas med narkos imorgon MEN den avbokades och vi försöker på onsdag igen. Hoppas krafterna är tillbaka och denna envisa treveckorsförkylning är på väg bort. Räcker nu känns det som, men har man en antiimmunsjukdom så har man.

Ja, nog av mig för idag, känns som jag "tagit över" din blogg. Ska skärpa mig. ;)

11.12.08  
Anonymous Anonym sa...

Bästa Anonym!
Jag hoppas att du blir av med din förkylning så att din operation blir av. Inte så trevligt att behöva vänta på något man helst vill ha bakom sig. Och jag önskar dig lycka till med din operation. Inte behöver du känna att du "tar över bloggen". Jag ser gärna långa kommentarer med egna, personliga upplevelser och referenser. Det är ju detta bloggar och kommentarer är till för. Att släppa loss pennan och tankarna...
Kram/Kaj

12.12.08  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida