06 januari 2009

Humöret spricker upp

Ups and Downs
Usch, efter några dagar nere i trötthets- och illamåendedalar, mår jag idag så mycket bättre. Kunde dricka mitt café au lait i morse igen. Och till och med ta ost på mina rostade mackor. Så skönt att slippa gå upp mitt i natten och ta illamåendetablett. Och se att klockan bara är tre eller fyra. Och många, många timmar kvar till morgonen.

Men min tröst är att det drabbar Mr H så mycket mer. På fredag ska vi se om det finns något kvar av den jäkeln. Då åker vi in i tunneln, han och jag. Eller det kanske bara blir jag.


Hej tomtegubbar . . .
Har så smått börjat dansa ut julen - nja, inte riktigt dansa, utan hellre tassa omkring i fleecetofflorna och plocka bort tomtar, enris och tallris. Granen, juldukarna och ljusen får vara kvar till helgen. Men kan inte låta bli att visa mina underbara amaryllis.





På visit . . .
Igår gjorde jag ett besök i Inger F's residens. Så även Foxy, som tyvärr inte kunde leka med Ingers små kissar. En av kissarna verkade lite extra sur på lilla Foxy så Inger överlät åt en av sönerna att stänga in sig med kisse. Men enligt Inger var kissen inte sur, bara ovan.Idag ska jag göra ett annat besök, nämligen hälsa på fem små lapphundsvalpar, som bara är någon vecka gamla. En liten tik och fyra hannar. Men Foxy får vackert stanna utanför.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Kissarna var nog inte så "sura", snarare ovana!Surare på kattfronten var det inatt, när matte kom hem från krogen och bäddade ner en främmande karl i kattens del av dubbelsängen. Men katter är inte långsinta, som tur är!

Flera punkter till må-bra-dagboken, alltså!

Kram
//Inger

6.1.09  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida