31 december 2008

Gott Nytt År!

Med rimfrost på mulen. . .
Sista dagen på året tillbringar jag tillsammans med Ayla. Trots närmare tio minusgrader. Jag lyckas ta mig upp i sadeln klädd som en nordpolenfarare i täckbyxor, täckjacka, kraftiga kängor, halsduk och tjocka handskar. Och får njuta av en frisk ridtur med en kall sol som lyser upp träd och buskar, vackert dekorerade med rimfrost. Vi tar det lugnt, bara njuter av att skritta fram i vinterlandskapet. Givetvis med ett par sköna galopper över ett par åkrar. Ayla frustar otåligt när jag saktar ned. Hon är till sin fördel idag, med mulen täckt av rimfrost. Min egen "mule" är täckt av en tjock halsduk. Jag lyckas ändå få fram kameran för att ta ett par bilder som minne av en underbar dag, den sista dagen året 2008.



Nyårssupé med mormor
Vi ska ta det lugnt i kväll. Nyårsafton firar vi med lilla mamma. Vi tar med oss vår packning bestående av champagne, biff, pommes, sallad och mandeltårta och lagar till supén i mammas kök.

Gott Nytt År!
önskar jag alla mina vänner, medpatienter, släktingar och eventuell sjukhuspersonal som har hittat till min blogg. Låt oss hoppas på ett 2009 som är fritt från små vidriga Hodgkingubbar och andra liknande monster.

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Kära Karin!

Ett nytt, fräscht och Hodgkin-fritt år önskar jag dig och alla andra!

Kram!
IngerF

31.12.08  
Anonymous Anonym sa...

Nya Året inleder med en underbar solskensdag med rimfrost. Önskar er ett STORT GOTT NYTT ÅR ÅR // IngerM

1.1.09  
Anonymous Anonym sa...

Gott Nytt Karin!!
Lotta

1.1.09  
Blogger Äla sa...

En riktigt god start på det nya året önskar jag dig Karin.//Äla

1.1.09  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida