20 december 2008

Smaklökar, Schema och Hår

Jäkla Smaklökar
Efter senaste behandlingen verkar smaklökarna ha löpt lite mer amok. Tycker inte om vatten, inte om nyponsoppa (kanske för att det var Ekströms i stället för Blå Band?), dricker inte té med honung, inte ramlösa, inte cider, absolut inte kaffe, mjölk, vin eller glögg.

- Vad kan du dricka då, undrar Bengt oroligt. Du måste ju dricka något.
- Det får bli bara té utan honung.

Fortfarande är det okej med lagad mat, men inte ostpaj med räkor. Ganska okej med rostat bröd förutsatt att det är riktigt rostat eller grillat. Annars är det bara att med saknad se min man glufsa i sig allt möjligt gott. Tänk att jag en gång i tiden åt bananer!! Nu går det inte ens med mango.

Nej, slut med gnäll. Det blir bättre om några dagar.

Heltidsjobb
Jag har varit lite avundsjuk på alla som jobbat och fått uppleva njutningen av att få ledigt under julhelgerna. Den känslan är underbar. Feststämning på jobbet. Chokladkartonger på fikaborden. Tända ljus. Trivsel. Är man sjuk så kommer inte det där lilla extra. Men faktum är att jag har schemat fullt. Tyvärr blir det en liten fördröjning. Min sista behandling är den 17 februari - inte 13 februari.

23 december: omläggning av piccadilly
30 december: blodprov
2 januari: behandling nr 9
9 januari: omläggning av piccadilly + datortomografi. Således heldag på sjukhuset
13 januari: telefonmöte med min läkare
16 januari: blodprov
19 januari: behandling nr 10
26 januari: omläggning av piccadilly
2 februari: blodprov
3 februari: behandling nr 11
någon gång i februari: träff med min läkare
10 februari: omläggning av piccadilly
16 februari: blodprov
17 februari: BEHANDLING NR TOLV!!!! slut

Sedan återstår att se hur lång rehabiliteriing F-kassan tycker jag behöver.

Så här ser jag ut idag med mitt nya hår - som jag har vant mig vid. Men jag är jätterädd när jag är ute och promenerar - när det blåser. Vad gör jag om håret blåser iväg? Och det är fullt av folk omkring mig. Springer efter håret eller går och gömmer mig?

Dagens kramar till min julpysslande hejarklack. Och till alla mina sjukkompisar. Som finns här, men inte syns.


Kaj

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Du är jättefin i frillan! Och det skall nog till orkanstyrka om den skall lossa gissar jag.

Tufft schema men häng i snart är du i mål :-)

Kram,
Lotta

20.12.08  
Blogger Äla sa...

Du blir alltid lika bra på bild. Jag förstår inte hur du bär dig åt.
Och då meanr jag både med ditt nya hår och ditt egna hår.

Snart kommer du att stoltsera med en tuff kort frisyr med eget hår.
När behandligarna är slut och kroppen har återhämtat sig kommer du att återgå till ditt vanliga jag igen. Något att se fram emot.

All värme och allt solsken till dig, Karin.//EvaLena//www.heinered.blogg.se

20.12.08  
Blogger Inger F sa...

Hello!
Du som är så himla snygg när du är sjuk, hur "sjukt vacker" ska du vara när du är frisk igen??
Hoppas ett besök hos mig kan få plats i ditt tuffa schema!
KRAM,
IngerF

21.12.08  
Anonymous Anonym sa...

Hej Inger!
Ja, säg bara till när. Men det får bli efter julhelgen med dotter, "svärson" och mormor.
Sjukt vacker - hmm, jag kanske skulle behålla peruken sedan också. . .

Jag tackar alla för så snälla kommentarer. Så kul att bli kallad för snygg när man är sjuk.

Kramar på er

21.12.08  
Blogger Inger F sa...

Egentligen gillar jag inte detta uttryck som blivit populärt på senare år, att använda adjektivet "sjuk" för något positivt! Som "helt, sjukt, bra" som en barnprogramledare blev känd för. Men just i detta sammanhang råkade det stämma tyckte jag.
Kram,
Inger

21.12.08  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida