26 december 2008

God Jul!

Det blir en sen god-jul-hälsning. Men jag har faktiskt inte haft tid. Inte med Josefin, pojkvännen Thomas, deras kisse Frippe alias Fjodor, mormor och vi själva.

I synnerhet har vi haft fullt upp med att iaktta relationen mellan Foxy och Frippe. Foxy vill leka och Frippe vill vara ifred, men är ändå nyfiken. Han håller Foxy stången med hjälp av hotelsefulla väsanden. Foxy hoppar undan, smyger fram, lägger sig på magen, ålar försiktigt, gör ett litet skutt bakåt när Frippe väser och så om igen. Till toner av Foxys förtvivlande gnäll.
- Varför vill kattskrället inte leka med mig?

I skrivande stund har jag nyss sopat undan Frippes sönderslagna matskål efter Foxys helt besinningslösa skutt in på Frippes domäner medan Frippe åt sin frukost.
























Frippe beundrar julblommor och sitter fint på antikstolen

Jag har ätit praliner ur en Aladdinask. Och ätit Jansson, skinksmörgås, ris à la Malta, lax med mer. Med andra ord så hänger jag med i juleriet. Även om tröttheten gör sig påmind. Den trötthet som smyger sig på när det gått en vecka sedan sista behandlingen. Men nu har jag ett par dagars extra respit tack vare helgerna. Och ska inte in på behandling förrän 2 januari.

Så alla vänner, medpatienter och släktingar. Ha en fortsatt riktigt God Jul. Och njut av några julbilder från hemmet.

Kramar

Kaj

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

God fortsättning Karin!! Låter som en trivsam jul!
KRam,
Lotta

26.12.08  
Blogger Äla sa...

Karin,
God fortsättning på julen.
Kloka ord det där om livet.
"Att bara leva kräver ingen plan. Det är bara att vara."

Vilken vacker katt du har i ditt hus. Men vart kom Frippe från?//Äla

26.12.08  
Anonymous Anonym sa...

Hej Äla

Frippe bor hos Josse och Thomas i Aspudden, Stockholm. Han är 9 år och har varit Thomas kisse sedan han var liten. Vart han ursprungligen kommer från vet jag inte - men är du intresserad kan jag fråga Thomas.
Kram/kaj

26.12.08  
Anonymous Anonym sa...

God fortsättning vill även jag önska dig och din familj! (Samt övriga hejaklacken så klart!)

Kul att höra att du har fullt upp med att hålla koll på hund och katt, att se på djuren och deras förehavande är ganska avslappnande och roande.
Själva är vi i Jönköping hit vi kom idag och ska tillbringa några dagar hos svärisarna.

Kram! Titti

26.12.08  
Blogger Inger F sa...

Hej Karin!
Det gläder mig att du verkar kunna njuta av julmaten! Underhållning verkar det inte heller vara någon brist på, om man sammanför hund och katt. Hälsa din familj och njut av julen, glöm att det kommer en vardag med nya tuffa tag.

God fortsättning & kram!
// IngerF

27.12.08  
Anonymous Anonym sa...

Jo...nu kommer det nya året. Två dagar på jobbet med detaljerad planering - månad för månad - av alla deadlines. Däremellan kunde Siv Arbs kloka ord om att vänta tomhänt passa in. Att vänta tomhänt är en verkligt svår konst!

§§§

"Öppna dina knutna händer,
befrukta jorden med frön av ditt liv.
Vänta tomhänt att sommaren
ska komma,
betrakta din trädgård
och bjud in
alla kringströvande människor."

(((kram)))

GG

29.12.08  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida